Karty Milowe mogą być wykorzystywane podczas integracji grupy w pierwszych dniach roku szkolnego. Poniżej kilka propozycji ćwiczeń, poza klasycznym „wybierz kartę i powiedz coś o sobie..”. A na końcu mały prezent.
Imiona
Przed grupą leżą rozłożone karty. Każda osoba dostaje kartkę i na niej zapisuje swoje imię (najlepiej skróconą wersję). Do każdej litery imienia wyszukuje kartę z przymiotnikiem ją opisującym na tą właśnie literę np. OLA, „O” jak otwarta i do tego karta z otwartą bramą. W ten sposób każdy przedstawia się grupie, prezentując swoje karty i przymiotniki.
Twoje ulubione słowo
Każde dziecko przez chwilę zastanawia się nad swoim ulubionym słowem i na karteczce zapisuje to słowo. Do tego słowa wybiera 1 kartę spośród rozłożonych, która mu się z tym słowem kojarzy. Następnie dzieci po kolei mówią o swoim ulubionym słowie pokazując kartę.
Słowo, karta, taniec
Zaczynamy od słowa, czyli każde dziecko wymyśla dowolne słowo. Następnie do tego słowa dobiera 1 kartę, która mu się z tym słowem kojarzy. Ostatnim krokiem jest taniec dopasowany do karty i słowa. Następnie każda osoba prezentuje swój taniec, a reszta grupy dołącza, tańcząc taka jak ona.
(Uproszczona wersja tego ćwiczenia omija etap słowa, czyli każde dziecko wybiera lub losuje kartę i do niej wymyśla taniec).
Pytanie, odpowiedź
Dobieramy dzieci w pary. Każda para ma za zadanie zadać sobie nawzajem pytaniami np.:
Jak masz na imię?
Co lubisz robić? (pytania mogą być zapisane na tablicy, grupa przed tym ćwiczeniem może wspólnie ustalić listę pytań)
Na zmianę 1 osoba z pary zadaje pytanie, a druga osoba odpowiada, pokazując wybraną do odpowiedzi kartę.
Następnie pary zmieniają się, aż do momentu jak każde dziecko z grupy porozmawia z wszystkimi.
Słowa do plecaka
Przy tym ćwiczeniu grupa pracuje na 1 karcie: „chłopiec z plecakiem i misiem”, na tablicy lub innym widocznym miejscu osoba prowadząca wywiesza kartę.
Każde dziecko na kartce a4 wypisuje ważne dla niego słowa, które chciałoby zabrać ze sobą w wyprawę na najbliższy rok szkolny (po minimum 3). Osoby chętne mogą zaprezentować reszcie swoje słowa, które chciałyby zabrać ze sobą do plecaka.
Zasady komunikacji
Dzielimy dzieci na grupy po 3-4 osoby. Każda grupa losuje 1 kartę. Do tej karty wymyśla kraj, w którym wzajemną komunikacją rządzą pewne specyficzne zasady. Założenie jest takie, że nikt nikogo nie rani tym co mówi. Grupa wymyśla zasady językowe, które panują w tym wymyślonym przez nich kraju i wypisuje je na kartce a4. Następnie każda grupa przedstawia kartę, opis swojego wymyślonego kraju i zasady językowe jakie tam panują.
(Na końcu można wspólnie porozmawiać, które z zaprezentowanych zasad, dzieci chciałyby żeby obowiązywały w ich klasie).
A teraz PREZENT, czyli rabat 20% na dobry początek roku szkolnego:
Kod rabatowy: nowyrokszkolny
Gdzie: https://milowe.pl/sklep/
Do kiedy: 15.09.2020